A zászlóvivő….. taekwondo versenyző. Az mi?

Bár már négy napja mennek az olimpiai küzdelmek, szerencsére magyar sikerekkel is, én azért kicsit visszakanyarodnék a megnyitó ünnepséghez.

Izgatottan ültem le a televízió elé péntek este, végigélveztem a műsort, jókat nevettem „Mr. Bean” (Rowan Atkinson) előadásán, majd vártam a csapatok bevonulását.

Rögtön az első csapatnál, a görögöknél felkaptam a fejem, mert a zászlóvivő Alexandros Nikolaidis, taekwondo versenyző volt. Még fel sem ocsúdtam, mikor következett  Afganisztán csapata és szintén ennek a sportágnak a  képviselője vitte országa zászlaját, Nesar Ahmad Bahawi.

greece.jpg

Már e kettő után boldog voltam, de ahogy haladt előre a bevonulás, a végén (bőszen számoltuk) 11 ország zászlaját vihette taekwondo versenyző.

Engem, aki ismeri és szereti ezt a sportágat, örömmel és egyben szomorúsággal töltött el ez a tény. Örömmel, mert jó volt ennyiszer hallani sportágunk nevét.
Szomorúságom okai: először megfordult a fejemben, hogy most a megnyitó alatt hányan kérdezgették otthon a családtól, barátoktól, hogy vajon milyen sportág is ez a taekwondo? Valószínűleg azt sejtik, hogy valamilyen küzdősport, de ennél többet nem tudnak.
A másik dolog pedig, ebből adódik, hogy a világon oly népszerű sportág nálunk miért nem ismert? Ráadásul egy olimpiai sportágról van szó……

Egy olimpiai megnyitón az ország zászlaját vinni nagyon nagy megtiszteltetés. Ezt idén tizenegy ország bízta e szép sportág képviselőjére.

Egyből megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy nálunk ez mikor fog megvalósulni? Jó, jó, tudom, ahhoz előbb kvalifikációt kellene szerezni, de akkor is. Ha most lenne versenyzőnk az olimpián, ami sajnos megint nincs, akkor se nagyon tudná itthon senki, hogy mi fán terem ez a sportág. Most mondhatjátok azt, hogy nem vagyunk ott az olimpián, nincsenek eredmények, honnan ismernénk? Eredmények szerencsére vannak, csak a nyilvánosság hiányzik.

Nos, remélem ezzel a bloggal sikerül megismertetni ezt a szép és látványos sportágat mindenkivel, míg elkezdődnek a versenyek az olimpián és ennek hatására mindenki izgatottan fogja várni a küzdelmeket.

Sajnos, televíziós közvetítés nem sok lesz, talán késő este, vagy külföldi csatornákon, de a technika segítségével online nyomon lehet majd követni az eseményeket.

tkd.jpg

Tartsatok velem, hogy megismerjük a taekwondo-t!

Hozzászólások

A bejegyzés trackback címe:

https://2012don.blog.hu/api/trackback/id/tr194690457
süti beállítások módosítása